21.10.2008

Vinul rosu scade riscul cancerului de plamani


Consumul moderat de vin rosu scade riscul de aparitie a cancerului de plamani la barbati. Cea mai mare scadere a riscului s-a inregistrat printre consumatorii care obisnuiau sa bea unul sau doua pahare de vin rosu pe zi.


Categorie: Biologie
Autor: sciencenewspaper.eu



Un antioxidant din vinul rosu poate sa protejeze impotriva cancerului de plamani in special printre fumatori, sustine cercetatorul Chun Chao de la Kaiser Permanente Department of Research and Evaluation din Pasadena, California. Expertul a analizat informatii de la peste 80 de mii de barbati cu varsta cuprinsa intre 45 si 69 de ani.  Specialistii au masurat efectul consumului de bere, vin rosu, vin alb si de lichior asupra riscului de aparitie a cancerului de plamani. S-a tinut cont de varsta, rasa, etnie, studii, venit, indicele de masa corporala, istoricul bolilor pulmonare si daca este cazul, vechimea obisnuintei de a fuma.

Printre participantii la acest studiu s-a observat in medie un risc de aparitie a cancerului de plamani mai mic cu 2 procente pentru fiecare pahar de vin rosu consumat in fiecare luna. Cea mai mare scadere a riscului s-a inregistrat printre consumatorii care obisnuiau sa bea unul sau doua pahare de vin rosu pe zi. In acest caz, cercetatorii sustin o scadere de 60% a riscului de dezvoltare a cancerului de plamani.

Articolul este preluat de pe portalul ScienceNewspaper.eu cu permisiunea autorului.

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga un comentariu

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
Introdu codul:
Numele dumneavoastra:
Comentariu. Atentie, salveaza textul inainte de a-l trimite, ca o precautiune... Poti selecta tot comentariul cu CTRL-A si copia cu CTRL-C:
 
  • October 21, 2008, 6:48 am - Mihai

    Poate ca scade riscul de cancer de plamani ... insa asa cum este scris in alte articole aparute recent ... vinul rosu este la fel de periculos ca orice alta bautura. Toate bauturile cresc riscul pentru diferite tipuri de cancer, indiferent ca este vorba de vin, bere, lichior, sau bauturi mai tari. Daca se bea un pahar pe zi, riscul de cancer creste, daca se beau 2 pahare pe zi, riscul creste si mai mult. Este recunoscut ca vinul rosu ajuta la bolile cardiovasculare, insa este la fel de periculosc pentru cancerele de gat, stomac, intestine, etc.