07.04.2009

Omega 3 în terapia anticancer


Acizii omega 3, substanţe conţinute de uleiul de peşte, combat tumorile şi interacţionează cu medicamentele chimioterapice potenţându-le efectele pozitive şi reducându-le pe cele negative.


Categorie: Medicina
Autor: Gabriela Benghiac



Acidul docosahexaenoic (DHA) este un acid gras polinesaturat de tip omega 3, care există în mod natural în organismul uman, cu precădere în cortexul cerebral, în membranele centrelor de comunicaţie sinaptice, în fotoreceptorii retinei şi mitocondrii. DHA este unul dintre principalii acizi din uleiul de peşte şi poate fi întâlnit şi în unele uleiuri vegetale. Rolul său în reducerea dimensiunii tumorilor, potenţarea efectelor pozitive şi limitarea efectelor negative ale unor chimioterapice precum Cisplatin a fost evidenţiat.

Profesorul A.M. El- Mowafi a realizat împreună cu o echipă de cercetători din cadrul Universităţii Mansoura din Egipt un studiu referior la efectele DHA asupra tumorilor şi interacţiunile dintre acesta şi binecunoscutul antineoplazic citostatic. Experimentele realizate pe şobolani conferă argumente asupra beneficiilor pentru sănătate asociate frecvent acizilor omega 3. Rezultatele arată că DHA poate oblitera nefrotoxicitatea letală indusă de Cisplatin şi leziunile de la nivel renal, precum şi că poate avea, singur, efecte chemopreventive.

“Deşi DHA a fost adesea considerat ca având efecte protectoare faţă de afecţiunile cardiovasculare, neurologice şi neoplazice, există puţine studii asupra interacţiunii cu medicamentele chimioterapice existente”, afirmă medicul egiptean.

Cercetătorii au evienţiat că DHA reduce, la nivel molecular, leucocitoza, inflamaţia sistemică şi stresul oxidativ, procese asociate creşterii tumorale.

El-Mowafi subliniază necesitatea cercetărilor ulterioare asupra acizilor omega 3 şi menţionează importanţa studiului referitor la managementul tumorilor combinând DHA cu Cisplatin sau alte chimioterapice.

[www.stiinta.info]   Sursa originală: sciencedaily.com

Comentarii

Adauga un comentariu

Adauga un comentariu

This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
Introdu codul:
Numele dumneavoastra:
Comentariu. Atentie, salveaza textul inainte de a-l trimite, ca o precautiune... Poti selecta tot comentariul cu CTRL-A si copia cu CTRL-C:
 
  • April 10, 2010, 8:36 pm - viorica iovan

    . uleiul de peste afecteaza si OASELE!

    . ca sa nu le mai afecteze ideal este sa se consume o lingurita pe stomacul gol o data la 3 zile!


  • April 27, 2009, 1:32 pm - Serghei Luca

    Da.... Ar fi minunat ca in primii 50 ani ai sec.XXI sa se elaboreze o metoda absolut sistematizata si eficienta in tratarea cancerului... Din pacate aceasta boala a rapit si multe persoane apropiate sufletului meu... Daca nu deveneam cercetator in electronica, atunci cu sigurantsa eram in oncologie. Cancerul trebuie sa ne nelinisteasca pe toti si toata lumea ar putea sa aduca un ajutor in lupta cu cancerul.
    Merci de articol. In scoala am auzit doar de aceasta denumire(Acid Docoso Hexaenoic) si atat... Merci inca o data!


  • April 19, 2009, 12:48 pm - VLAHSTAR

    Atentie insa: -Si un consum exagerat si prelungit de Omega 3 afecteaza foarte dur ficatul, cu efecte imprevizibile!!!