Ora Pământului: tu ce impact ai asupra mediului?
Astăzi, 29 martie 2008, între 8pm şi 9pm, multe oraşe mari şi mici din lume se vor stinge unele lumini. Acţiunea este menită a trezi atenţia asupra faptului că prin activităţile cotidiene cele mai mici, precum consumul de energie electrică, oamenii au un impact direct asupra planetei prin poluare sau încălzire globală.
Categorie: Mediu/Etica
Astăzi, 29 martie 2008, între 8pm şi 9pm se vor stinge luminile pe multe clădiri simbolice, monumente, restaurante, din 26 de oraşe mari din lume şi din alte sute de oraşe mai mici. Acţiunea este menită a trezi atenţia asupra faptului că prin activităţile cotidiene cele mai mici, precum consumul de energie electrică, oamenii au un impact direct asupra planetei prin poluare sau încălzire globală.
Aceasta deoarece o mare parte din producerea de energie electrică se face prin arderea de combustibili fosili, precum cărbune sau gaze naturale, iar drept rezultat dioxid de carbon este eliminat în atmosferă. Energia solară este captată mai mult de moleculele mari din atmosferă precum acest dioxid de carbon, obţinându-se un efect de seră ce duce la creşterea temperaturii pământului.
Trebuie remarcat totuşi că există voci de oameni de ştiinţă ce admit că dioxidul de carbon eliberat de oameni în atmosferă duce la creşterea temperaturii, dar că această creştere este aşa de mică, încât este neglijabilă. Ei cred că variaţiile climatice nu pot fi influenţate de oameni din punct de vedere practic, că în ultimii zeci de ani temperatura a crescut, dar nu din vina noastră, iar că iarna aceasta temperatura a scăzut foarte mult pe Terra, tot nu din vina noastră, iar efectul "încălzirii globale" din ultimii ani ar fi fost anulat de răcirea din iarna aceasta.
Poluarea rămâne însă o certitudine. Există, ne afectează grav şi este creată de oameni. Gaze eliberate în atmosferă ne produc cancer. Oceanele sunt poluate şi chiar se creează insule mari de sticle de plastic undeva în oceane. Aşadar, cu mintea deschisă la adevărul în un sens sau altul despre încălzirea globală, vă invităm să meditaţi astăzi asupra rolului ce îl puteţi juca pentru ca impactul asupra mediului datorită dumneavoastră să se reducă.
Proiectul derulat astăzi se numeşte "Ora Pământului" şi a fost lansat pentru prima dată anul trecut în Sidney, Australia de câtre asociaţia World Wildlife Fund (WWF). Cum anul trecut acţiunea a avut succes, ea a fost lansată şi anul acesta. Oraşe mari ale planetei participă la acţiune, toate stingând lumini la ora lor locala 8pm timp de o oră. În unele restaurante, oamenii vor mânca la lumina lumânărilior.
Aceasta pagina a fost vizitata de 22118 ori

















Comentarii
-
March 31, 2008, 6:28 pm -
Adi
-
March 31, 2008, 7:06 am -
mihai
-
March 30, 2008, 5:25 pm -
Adi
-
March 30, 2008, 4:47 pm -
mihai
-
March 30, 2008, 4:11 pm -
Adi
-
March 30, 2008, 12:43 pm -
Adi
-
March 30, 2008, 2:58 am -
Ada
-
March 30, 2008, 2:57 am -
Ada
-
March 29, 2008, 8:14 pm -
Adi
-
March 29, 2008, 4:03 pm -
Adi
-
March 29, 2008, 3:38 pm -
mihai
-
March 29, 2008, 3:31 pm -
Adi
-
March 29, 2008, 2:44 pm -
mihai
-
March 29, 2008, 11:48 am -
Adi
-
March 29, 2008, 11:28 am -
Iulian
-
March 29, 2008, 11:07 am -
raul
-
March 29, 2008, 10:30 am -
Iulian
-
March 29, 2008, 9:47 am -
mihai
Adaugă un comentariuAsa e clima la Montreal, ninge pana la mijlocul lui aprilie, si primele frunze dau la sfarsitul lui aprilie. Iar iarna asta a fost inca si mai rece ca in ultimii ani. Dar incepem sa avem constant temperaturi peste zero. Yupii :)
Partout de la merde blanche :)) Halal global warming aveti voi in Canada :))
Mihai, frumoasa poza. Ah, ce as vrea sa fac si eu niste plimbari cu bicicleta. Ah, sa vina primavara odata si la Montreal. :)
Metode de reducere a emisiilor de CO2. A se vedea imagine din link.
http://img81.imageshack.us/my.php?image=img0097ik3.jpg
Ora Pamantului a fost respectata si la Targoviste: http://tvr.ro/articol.php?id=33900&c=47
Buna Ada! Ma bucura mult interventia ta. Ai dreptate: mentalitatea romanilor este inca veche si profund influentata de experienta comunismului. Si la acest site am incercat sa sensibilizam si noi la aceasta problema. Am fost placut impresionat ca mai toata presa a preluat tema lui Earth Hour. Dar am citit ca multe obiective din Bucuresti au ramas aprinse, precum Arcul de Triumf. Cred ca Bucurestiul nu a participat oficial la proiect. Dar faptul ca se produce dezbatere si oamenii isi dau cu parerea e bine, e primul pas, arata ca le pasa.
Ada, ai dori sa contribui si tu cu articole despre mediu, mai ales ca esti in domeniu? Avem nevoie de voluntari sa strangem o echipa tanara si activa la Stiinta.info la Stiinta.info si in domeniul drag tie, al protectiei mediului. Contacteaza-ma la adrian [at] stiinta.info daca vrei sa discutam mai mult. Mult succes in continuare! Adi.
Ma bucur enorm ca s-a adus in discutie aceasta problema de mediu. Ca viitor student la Ingineria si Politica Mediului la Chicago am avut sansa sa dau pana acum de aceasta problema la toate nivelurile ei.
Ceea ce am observat eu este ca probleme precum incalzirea globala, lipsa apei, topirea calotei glaciare, disparitia unor specii de flora si fauna nu preocupa decat minti tinere de cele mai multe ori. Chiar aseara la un program de stiri o doamna (60 ani)intervievata in legatura cu Earth Hour care spunea ca ea nu o sa inchida becurile pentru ca a stat destul fara lumina pe vremea raposatului! Este trist, dar asta e mentalitatea multora dintre romani. Mai mult, daca nu le afecteaza vizibil buzunarul propriu, multi dintre ei nici nu pleaca urechea la astfel de initiative.
Dureros este ca multi ignora probleme reale, de langa noi si spun ca "nu mor eu din cauza incalzirii globale!". E si mai dureros, pentru mine cel putin, cand spun ca o sa studiez mediu si mi se raspunde : "ce prostii mai sunt si astea?" sau pur si simplu lumea se uita ciudat si oarecum batjocoritor. Asta poate si din cauza faptului ca noi, si europenii in general, nu ne-am trezit inca bine. Nu exista scoli cu adevarat bune care sa formeze oameni in directia asta, desi problemele exista. In mod paradoxal, scoli bune de mediu sunt in SUA, tara care nu a semnat Protocolul de la Kyoto si care este, alaturi de China cel mai important poluator al lumii. Dar la ei mentalitatea omului de rand e alta. Se recicleaza, se folosesc masini hibride, se folosesc mijloacele de transport in comun si se raspunde pozitiv la proiecte gen Earth Hour.
To make a long story short, cred ca pana la urma problema la noi ramane societatea majoritar conservatoare. Sper ca noi, tinerii sa fim totusi sensibili la problemele de mediu si sa intelegem ca ne afecteaza direct si indirect si ca suntem responsabili pentru ceea ce ni se intampla.
Ma bucur enorm ca s-a adus in discutie aceasta problema de mediu. Ca viitor student la Ingineria si Politica Mediului la Chicago am avut sansa sa dau pana acum de aceasta problema la toate nivelurile ei.
Ceea ce am observat eu este ca probleme precum incalzirea globala, lipsa apei, topirea calotei glaciare, disparitia unor specii de flora si fauna nu preocupa decat minti tinere de cele mai multe ori. Chiar aseara la un program de stiri o doamna (60 ani)intervievata in legatura cu Earth Hour care spunea ca ea nu o sa inchida becurile pentru ca a stat destul fara lumina pe vremea raposatului! Este trist, dar asta e mentalitatea multora dintre romani. Mai mult, daca nu le afecteaza vizibil buzunarul propriu, multi dintre ei nici nu pleaca urechea la astfel de initiative.
Dureros este ca multi ignora probleme reale, de langa noi si spun ca "nu mor eu din cauza incalzirii globale!". E si mai dureros, pentru mine cel putin, cand spun ca o sa studiez mediu si mi se raspunde : "ce prostii mai sunt si astea?" sau pur si simplu lumea se uita ciudat si oarecum batjocoritor. Asta poate si din cauza faptului ca noi, si europenii in general, nu ne-am trezit inca bine. Nu exista scoli cu adevarat bune care sa formeze oameni in directia asta, desi problemele exista. In mod paradoxal, scoli bune de mediu sunt in SUA, tara care nu a semnat Protocolul de la Kyoto si care este, alaturi de China cel mai important poluator al lumii. Dar la ei mentalitatea omului de rand e alta. Se recicleaza, se folosesc masini hibride, se folosesc mijloacele de transport in comun si se raspunde pozitiv la proiecte gen Earth Hour.
To make a long story short, cred ca pana la urma problema la noi ramane societatea majoritar conservatoare. Sper ca noi, tinerii sa fim totusi sensibili la problemele de mediu si sa intelegem ca ne afecteaza direct si indirect si ca suntem responsabili pentru ceea ce ni se intampla.
Citesc astazi in presa romaneasca ca s-a observat un consum de energie cu 100-150 de milioane de wati mai putin. Cum un bec consuma cam 100 de wati, inseamna ca aproximativ 1 milion de becuri au ars mai putin aseara. Totusi, ma intreb oare care e fluctuatia obisnuita de la zi la zi in consumul de energie. Daca aceasta fluctuatie era de 200 de mii de becuri, atunci o scadere cu 1 milion de becuri este un impact real, dar daca fluctuatia era de 2 milioane de becuri, atunci nu se poate demonstra o reducere a consumului de energie ieri in Romania.
Buna Mihai! In ce ai scris eu nu am vazut agresivitate sau nepolitete, sunt total de acord cu tine, si tu chiar faci ceva pentru mediu, cum ai explicat in primul tau post. Totusi, chiar si noi restul putem face mai mult. De exemplu, reciclam prea putin. Acum avem campania organizata frumos de guvern (impusa de UE, desigur) care colecteaza deseuri electrocasnice o data la cateva luni din fiecare oras cu cel putin 20.000 de locuitori. E un progres. Acum insa si noi sa renuntam la ce aveam vechi. Stiu ca tata avea o multime de radiouri vechi si alte chestii, dar le tinea din mentalitatea romanului ca poate le voi repara candva.
Mda, dar ideea-i sensibilizarea celor multi nu a celor putini carora oricum le pasa. Ce facem noi este echivalentul impunerii normei de poluare Euro 5 la tancuri. Macar ce iese pe teava din spate sa fie ecologic. Nu conteaza ca pe aialalta scuipa proiectile radioactive.
PS > imi cer scuze daca-s agresiv, subiectul are importanta pentru mine, la modul cel mai practic cu putinta
Daca altii polueaza mai mult, asta nu e motiv sa nu incercam si noi sa poluam mai putin, nu? :). Mare parte din energia electrica in Romania vine din arderea de carbuni in termoncentrale. Asta duce la C02 in atmosfera. Dar China la fel si inca la scara si mai mare. Complet de acord.
As vrea sa mai spun cateva vorbe. CO2 produs de automobile este doar varful iceberg -ului. Industria, in special cea a Statelor Unite si China sunt pricipalii poluatori ai Terrei. De risipa de petrol din State nici nu are sens sa amintim . . . . .
Total de acord cu comentariile lui Mihai, Iulian si Raul. Scopul acestei campanii si scopul de a scrie la noi pe site despre ea este tocmai de a sensibiliza publicul spre consumul eficient de resurse in general si de electricitate in particular. Si eu am mers astazi cu metroul la scoala, ca de obicei. :)
Asa e, Raul. Orice mica risipa multiplicata de o suta de mii, un milion sau 10 milioane de ori, dupa numarul de cazuri, se transforma imediat in ceva colosal. De-aia, prin mici schimbari facute de fiecare din noi in stilul sau de viata, putem opri milioane de tone de carbon de la a fi puse in atmosfera. Bineintels ca asta nu va fi suficient pentru a opri raul facut, e necesar un efort sustinut al tuturor oamenilor. La noi in tara totul pare sa mearga pe dos: tot mai multe masini, tot mai multe pungi de plastic, defrisarea padurilor. Conducatorii statului ca si cei din administratiile locale par decisi sa incurajeze risipa. Mai fac si ei cate ceva de ochii lumii, dar par ca au decis ca e mai usor sa distruga intreaga lume pentru a ne aduce la acelasi nivel cu nu stiu cine, decat sa incerce imbunatatirea starii de fapt.
intr-un reportaj am auzit ca numai in anglia se consuma peste 20 mil de lire anual numai pe energia electrica utilizata de incarcatoarele de tel mobile lasate in priza dupa ce tel. au fost incarcate.mare risipa de energie, nu? pe mine m-a pus pe ganduri cand am auzit.
Complet de acord cu Mihai. Am avut aceeasi reactie cand o prietena mi-a forwardat un email ce anunta actiunea din aceasta seara.
Felicitari pentru un comentariu bine scris.
Cati dintre cei care vor stinge lumina in aceasta seara la ora 8 vor stinge un bec economic si nu unul clasic care risipeste energia ? Frumoasa initiativa, dar pana cand se va reduce efectiv consumul casnic de energie electrica mai este mult.
Eu unul as interzice de azi fabricarea si vanzarea de becuri clasice cu filament incandescent. Intr-o casa normala aceste becuri sunt cel mai mare consumator de energie electrica. Citez exemplul personal. 2 camere, bucatarie, baie, hol. Cu becuri clasice aprox. 700 W consum activ doar pentru iluminat. De cand am devenit "verde" 110 W cu toate incaperile iluminate.
Eu voi fi unul din cei care nu va stinge in aceasta seara lumina, calculatorul, etc, pentru ca fac economie de energie electrica in mod activ de ani de zile si nu ma limitez doar la becuri. Practic am cea mai mare eficienta energetica / apartament din bloc fara sa renunt la confort. Din contra !
Totusi in aceasta seara la ora 8 voi face altceva. Voi iesi o ora cu bicicleta ;)
PS > Refolositi plasele de supermarket, nu risipiti apa, hartia, folositi bicileta sau mersul pe jos in oras pe distante acceptabile. Daca macar o parte ar face asta,ar fi ceva diferenta. 99% vor stinge lumina, se vor simti bine ca au salvat lumea, dupa care vor uita pana la anul . . . . . .
Adaugă un comentariu