Cosmofobia şi anul "fatal" 2012
Temerea legată de anul 2012 a pătruns extrem de adânc în conştiinţa colectivă, fiind de departe una dintre cele mai crunte dezinformări din categoria „sfârşitul lumii”.
Categorie: Astronomie
Autor: Adrian Mititelu
În anul 1976, scriitorul Zecharia Sitchin, scrie o carte intitulată „A douăsprezecea planetă”, în cadrul căreia dezvăluindu-ne că a găsit şi tradus documente sumeriene ce atestă existenţa unei planete denumită Nibiru şi care face o rotaţie completă în jurul Soarelui, o dată la 3600 de ani. Tot aici sunt incluse şi istorioare conform cărora planeta Pământ a fost vizitată de astronauţi aparţinând unei civilizaţii extraterestre, intitulată Anunnaki.
Nancy Lieder, o doamnă ce se autodeclară ca posedând abilităţi psihice deosebite, ne scrie pe site-ul domniei sale, Zetatalk, că fiinţe extraterestre, locuitoare ale unei planete ce orbitează în jurul stelei Zeta Reticuli, au avertizat-o în legatură cu periolul iminent ce îl prezintă planeta Nibiru asupra Pământului şi anume impactul celor două. Iniţial, catastrofa era prevăzută a se produce în luna mai a anului 2003, însă dacă nu s-a întâmplat, data acesteia a fost decalată pentru 21 decembrie 2012 şi asta pentru a coincide cu finalul unui ciclu al calendarului mayaş.
Aşa a început totul. Aşa a început întreaga frenezie a publicului cu privire la anul 2012, cumulul potenţialilor factori ce ar putea concura la dispariţia civilizaţiei umane, făcând posibilă apariţia, în numai ultimele 5 luni, a peste 175 de cărţi care au la bază acest subiect. Să nu uităm de filmul ce-şi are premiera astăzi, 13 noiembrie, „2012”, în urma căruia, se aşteaptă încasări record.
Cosmofobia, frica faţă de Cosmos, este un termen inventat de un cercetător NASA, David Morrison. El ne prezintă o listă a fenomenelor astronomice faţă de care oamenii manifestă o intensă îngrijorare, bineînţeles, in acest context, al „fatalităţii” anului 2012:
• Modificări în câmpul magnetic al Soarelui;
• Schimbarea polarităţii câmpului magnetic al Pământului;
• Dispariţia câmpului magnetic al Pământului;
• Furtunile solare;
• Modificări ale sensului de rotaţie al Pământului, atât în jurul axei sale cât şi în jurul Soarelui;
• Alinierea planetelor Jupiter şi Saturn;
• Alinierea Soarelui cu centrul Galaxiei;
• Modificări ale ecuatorului galactic;
• Gaura neagră din centrul Galaxiei;
• Găurile negre în general;
• Un impact al Pământului cu asteroidul Apophis, cu asteroidului FX sau cu planeta pitică Eris;
• Impactul cu Soarele al unei planete sinucigaşe;
• Explozia unei supernove sau a uneia din stelele: Betelgeuse, Eta Carinae, Antares, WR 104.
Este indusă ideea că o schimbare a polarităţii câmpului magnetic al Pământului, conduce şi la modificarea sensului mişcării de rotaţie. O schimbare a mişcării de rotaţie a Pământului este imposibilă. Nu s-a întâmplat şi nici nu se va întâmpla vreodată. Iar în ceea ce priveşte schimbarea polilor magnetici, aceasta se produce la un interval de timp de cca. 400 000 ani, neexistând posibilitatea de a se produce în următoarele milenii şi, deci, în niciun caz în anul 2012. Dacă, totuşi, am accepta prin absurd că s-ar întâmpla în curând, schimbarea polarităţii nu ar avea niciun efect negativ asupra vieţii de pe Terra.
Conform NASA, nu se prevede la orizont nicio aliniere planetară în următoarele decenii, iar când aceasta se va produce, va avea un efect neglijabil asupra Pământului. Tot NASA demontează şi ideea unei posibile influenţe asupra vieţii pe Pământ a ecuatorului galactic. În ceea ce priveşte asteroidul care a captat atenţia publicului, descoperit în anul 2004, denumit Apophis, cercetătorii Steve Chesley şi Paul Chodas de la NASA's Jet Propulsion Laboratory, Pasadena, California, au calculat traiectoria şi riscul de impact al acestuia cu Terra, rezultatele nefiind deloc înfricoşătoare şi nicidecum nu se pune problema vreunui posibil impact în 2012, ci acesta va trece pe lângă Terra pe 13 aprilie 2029, la o distanţă de cca. 29 450 km.
Pentru o cât mai bună informare cu privire la riscurile de impact accesaţi această pagină.
Calendarul mayaş şi planeta Nibiru constituie cărămizile de bază ale temerilor legate de 21 decembrie 2012.
Scopul în sine al unui calendar este acela de a măsura timpul şi nu de a prezice viitorul. Da, pentru acea perioadă, mayaşii aveau cunoştinţe astronomice evoluate, alcătuind şi un calendar foarte complex, însă nu se poate pune problema unui nivel mai ridicat al preciziei comparativ cu posibilităţile pe care le avem în ziua de azi. În orice caz, fie că este vorba de un calendar arhaic, fie că este vorba de unul contemporan, rolul acestuia este de a măsura timpul şi nu de a prevedea viitorul planetei într-un anumit punct temporal, cum este 2012. Arunc o privire către calendarul pe care îl am pe birou, un calendar obişnuit, gregorian, şi observ că se încheie pe 31 decembrie 2009. Oare această dată reprezintă „sfârşitul”, ar trebui cumva să-mi fac griji cu privire la asta? Nu. Este sfârşitul unui an, urmat de începutul altui an, ş.a.m.d.. Acelaşi raţionament aplicaţi-l calendarului mayaş. Da, sfârşitul unui mare ciclu îl reprezintă data de 21.12.2012, însă urmează un alt ciclu.
Dacă, într-adevăr, ar exista o planetă în derivă (Nibiru), aşa cum site-urile de pseudoştiinţă ne relevă, aceasta ar fi fost observată fie de către astronomii profesionişti, fie de către cei amatori, încă de acum câteva decenii, în clipa de faţă putându-se vedea cu ochiul liber, înfăţişându-ni-se ca cel mai strălucitor obiect ceresc, iar influenţele asupra Terrei nu s-ar fi lăsat aşteptate. Nu numai că nu este în derivă, ci nici măcar nu există.













Comentarii
-
December 10, 2009, 6:49 pm -
noi
-
December 10, 2009, 6:47 pm -
padurar2009
-
December 4, 2009, 12:39 pm -
Jan 11
-
November 27, 2009, 12:09 pm -
Adrian Mititelu
-
November 27, 2009, 9:28 am -
alrisha
-
November 26, 2009, 6:03 pm -
Adrian Mititelu
-
November 26, 2009, 2:24 pm -
alrisha
-
November 26, 2009, 12:35 pm -
Adrian Mititelu
-
November 26, 2009, 12:22 pm -
alrisha
-
November 26, 2009, 11:34 am -
Adrian Mititelu
-
November 26, 2009, 12:48 am -
alrisha
-
November 26, 2009, 12:27 am -
alrisha
-
November 25, 2009, 9:02 pm -
Adrian Mititelu
-
November 25, 2009, 8:52 pm -
Adrian Mititelu
-
November 25, 2009, 8:37 pm -
Adrian Mititelu
-
November 25, 2009, 7:08 pm -
cristi
-
November 25, 2009, 6:47 pm -
alrisha
-
November 25, 2009, 6:21 pm -
alrisha
-
November 25, 2009, 5:58 pm -
alrisha
-
November 25, 2009, 4:05 pm -
Bad
-
November 25, 2009, 1:38 pm -
Adrian Mititelu
-
November 25, 2009, 7:34 am -
alrisha
-
November 24, 2009, 5:02 pm -
Bad
-
November 24, 2009, 2:45 pm -
Ras.putin
-
November 24, 2009, 2:35 pm -
Ras.putin
-
November 24, 2009, 2:23 pm -
Adrian Mititelu
-
November 23, 2009, 3:13 am -
Laura
-
November 19, 2009, 4:14 am -
Singaporistu
-
November 19, 2009, 12:15 am -
Bad
-
November 18, 2009, 10:49 pm -
cristi
-
November 18, 2009, 8:10 pm -
Bad
-
November 18, 2009, 2:03 pm -
cristi
-
November 18, 2009, 12:28 pm -
Adrian Mititelu
-
November 18, 2009, 12:14 pm -
Singaporistu
-
November 17, 2009, 1:50 pm -
Adrian Mititelu
-
November 17, 2009, 12:47 am -
spiritultimpului
-
November 16, 2009, 11:24 pm -
Adi
-
November 16, 2009, 1:52 pm -
Bad
-
November 16, 2009, 1:24 pm -
bogdan
-
November 14, 2009, 4:44 am -
cristi
-
November 13, 2009, 7:23 pm -
Adrian Mititelu
-
November 13, 2009, 7:17 pm -
cristi
Adauga un comentariu[url=http://www.auto.ro] .[/url]
Chiar nu credeti in entitati extraterestre? Eu cred ca e o chestiune de timp pana vom intalni una. Daca nu am intalnit deja si se tine secret acest lucru.<a href="http://www.all-auto.ro/piese-auto" title="piese auto">piese auto</a>
Stiti cum se spune:un nebun arunca o piatra in balta si zece intelepti se chinuie sa o scoata.In cazul nostru,o nebuna.Pentru sanatatea siteului,ma opresc aici.
jan 11.
Daca vreti cu adevarat sa cunoasteti ce se intampla in lumea asta, va recomand sa consultati site-uri pur stiintifice si nu din genul celui pe care mi l-ati aratat, din categoria "hai sa mai compunem niste fictiune".
http://www.rohub.com/paranormal/nibiru-eris-sfirsitul-sau-un-nou-inceput/?wap2
Cum comentati?Si aici este o confuzie?
De ce si cum,s-a facut o asemenea confuzie intre o planeta ipotetica (NIBIRU)si una reala(ERIS)?
E limpede ca nu au elemente fizice comune(orbita,marime etc).
Nu este absolut nimic in neregula cu orbita lui Eris. Are o perioada orbitala de 557 ani si a fost urmarita de astronomi inca din 2003, cand a fost descoperita. Niciodata nu va intersecta centura de asteroizi; cel mai aproape se va situa in anul 2257.
Da.Ignoram,deocamdata,referintele antice precum si denumirea.
Daca o planeta a sistemului nostru solar, ar avea o parte a orbitei prin centura de asteroizi, nu cred ca n-ar avea nici o influenta gravitationala,asupra planetelor vecine.
Amplitudinea influentei fiind direct proportionala cu masa planetei invadatoare.
Acum, ERIS (2003 UB 313) are o asemenea orbita?Va fi prezenta in centura in 2012?
Are o masa care ar putea influenta,Marte,Pamant,Jupiter si centura de asteroizi?
@alrisha
Bun. Haideti sa las argumentele stiintifice deoparte, sa las deoparte faptul ca sumerienii habar n-aveau de centura Kuiper, sa las deoparte faptul ca sumerienii nu vorbeau de Nibiru, ci e o inventie a lui Sitchin.
Presupun ca Nibiru exista si ca e chiar Eris. Asa, si? Care sunt consecintele?
Da,cred ca aveti dreptate.
Zecharia Sitchin,sustine doar o teorie care raspunde la unele intrebari.
Cand teoria imprima coerenta si e sustinuta de unele
documente, capata credibilitate.
Daca ERIS, nu patrunde in centura de asteroizi,in traiectoria orbitei sale,este clar ca nu este NIBIRU,
cea despre care vorbeste Sitchin !
@alrisha
Sper sa va dati seama ca daca spuneti Eris-Nibiru si nu Eris / Nibiru (adica Eris sau Nibiru), conotatia este alta. Am explicat mai jos asocierea lui Eris cu Nibiru.
Haideti sa lamurim confuziile pe care le-ati facut:
1. Citez din primul comentariu al dvs: "In 2003 a fost descoperita o planeta,2003 UB 313.
Elementele orbitei,sunt sensibil aceleasi,cu
ale planetei Eris-Nibiru,evidentiata in documentele sumeriene". 2003 UB 313 este Eris. Sumerienii nu vorbesc despre Eris-Nibiru, ci despre Nibiru. La vremea descoperirii, in 2005 (in 2003 fiind preluate primele imagini ale ei), se considera ca Eris ar fi planeta despre care vorbesc sumerienii, adica Nibiru. Confuzia facuta rezulta din faptul ca nu stiati ca 2003 UB 313 este de fapt Eris.
2. Citez din a doua postare a dvs: "Planeta caruia ii spuneti ERIS,este de fapt SEDNA." FALS ! Sunt doua corpuri distincte. Sedna este cel mai indepartat obiect ceresc fata de Soare (72 U.A. la periheliu si 532 U.A. la afeliu). Sedna nu are nicio legatura cu Nibiru. Chiar dvs. ati postat in urmatorul comentariu ceva care facea referire la un articol din Science et Vie, in care subliniati ca a fost descoperita o planeta botezata 2003-UB-313 (adica Eris) si ca in felul asta s-a dat apa la moara celor care cred in existenta lui Nibiru.
Haideti sa lamurim si cum e cu Nibiru. Putem spune multe lucruri minunate despre civilizatia sumeriana (erau specializati in agricultura, sistemele de irigatie erau foarte bine puse la punct, au pus bazele scrierii etc.), dar nu ca aveau cunostinte astronomice avansate. Ei nu stiau faptul ca planetele orbiteaza in jurul Soarelui. Aceasta idee a fost semnalata prima oara, dupa 2 000 de ani de la disparitia civilizatiei sumeriene, in Grecia antica. Ei nu stiau de existenta planetelor Uranus, Neptun si Pluto. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca numele de Nibiru apare de fapt in astrologia babyloniana, fiind asociat in unele cazuri cu zeul Marduk. Faptul ca s-a vehiculat existenta unui zeu la sumerieni, denumit Nibiru, nu demonstreaza altceva, decat ca acest domn, Zecharia Sitchin, la care am facut referire la inceputul articolului, are o imaginatie bogata. Totul, nu este altceva decat fictiune.
Iata de ce am facut eu o regretabila confuzie.
http://www.ufodigest.com/news/0707/eris-nibiru.html
si inca alte cateva surse.
I-mi cer scuze daca am gresit.
Eu nu cred in sfarsitul lumii,nici in decembrie anul viitor si nici altadata,vroiam doar sa lamuresc problema cu Eris-Nibiru(o numesc totusi asa).
Daca nu se poate acum,poate altadata.
Arheologii sa se ocupe de arheologie, iar astronomii de astronomie.
@alrisha
...si iarasi planeaza o doza ridicata de confuzie asupra dvs.. Eris este Eris, iar Sedna este Sedna. Ati vorbit despre 2003 UB 313 (Eris), pe cand Sedna este 2003 VB 12.
@alrisha
Daca intram in detalii, n-o sa epuizam prea curand subiectul. Am scris acest articol din consideratii ce tin de falsitatea unor informatii, prin care se incearca si se reuseste chiar, sa se inoculeze ideea unui sfarsit al vietii pe Terra in 21.12.2012. Daca dvs. aveti dovezi clare, argumentate stiintific, ca acest lucru se va intampla, va rog sa le postati. Daca aveti dovezi cu privire la existenta planetei Nibiru, va rog, de asemenea, sa le postati.
se pare ca 2003-UB-313 (denumita si eris de unii) exista si e mai mare ca pluto, si la o distanta de trei ori mai mare de soare decat pluto.
http://www.astronomy.com/asy/default.aspx?c=a&id=3401
acum insa, cred ca discutia se reduce la cea de anul trecut (!?) cand Pluto a fost scoasa dintre planete pe motivul ca s-au gasit aletele mai mari....
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/4737647.stm
si
http://www.spacetoday.org/SolSys/EightPlanets.html
<<In 2003, revista Science et Vie publica un articol prin care anunta observarea unei a douasprezecea planete, intarind scrierile sumeriene care vorbeau despre 12 corpuri care formau sistemul solar. In august 2005, presa mondiala anunta si numele de botez al acestei planete: 2003-UB-313. Ceea ce a dat apa la moara celor care credeau in existenta planetei Nibiru este faptul ca noua descoperire descria aceeasi traiectorie eliptica ca si Nubiru, perpendiculara pe planul sistemului nostru solar. >>
Science et Vie nu e <<unii si altii>>.
Asta ca sa dau doar un exemplu.
Puteti cerceta situl asta si mai sunt si altele.
Carti,reviste publicatii de specihttp://www.descopera.ro/cultura/2755484-misterioasa-mostenire-a-sumerieniloralitate sa.
Nu cred ca pleiada de arheologi,care se ocupa de civilizatiile antice din arealul mesopotamian,
ar fi de acord cu dumneavoastra !
Cred ca s-ar simti lezati de faptul ca i-ati categorisit <<unii si altii>>.
Planeta caruia ii spuneti ERIS,este de fapt SEDNA.
bad !
Nu este nevoie sa citesti textele sumeriene,
in original.
Este suficient sa te informezi corect.
Din mai multe surse serioase.
Da da, buna intrebare.Nimeni de aici nu a citit textele sumeriene dar contraziceti Nasa.
@alrisha:
Dvs. faceti cateva confuzii. Voi incerca sa va lamuresc.
Planeta despre care vorbiti dvs., 2003 UB 313, este una si aceeasi cu planeta pitica Eris, cea mai mare planeta pitica din sistemul nostru solar, facand parte din centura Kuiper. Pana in anul 2006, atat Pluto, cat si Eris, erau considerate planete; dupa aceasta data, Uniunea Astronomica Internationala, le-a "retrogradat" la rangul de planete pitice, impunand anumite conditii pentru ca un corp ceresc sa fie denumit "planeta".
Prin urmare, la momentul descoperirii, Eris era cea de-a zecea planeta din sistemul nostru solar. Acele documente sumeriene, "traduse" de unii si de altii, ne relevau pe Nibiru ca fiind cea de-a zecea planeta (de aici si asocierea lui Nibiru cu Eris). Dar, ce ne facem, pt ca sumerienii cand "inventariau" obiectele ceresti, puneau la numaratoare atat Luna, cat si Soarele si, deci, in urma unui calcul aritmetic simplu, a zecea planeta, din perspectiva lor ar fi planeta Neptun. Sper ca nu aveti vreo problema cu Neptunul. Tot sumerienii ziceau ca executa o rotatie completa in jurul Soarelui o data la 3 600 de ani, pe cand Eris o face in 556.7 ani, ca sa nu mai vorbim si de popularea acesteia cu acele fiinte intitulate Anunnaki.
Iar in final trebuie sa va spun ca m-am cam saturat de atatea teorii conspirationiste. De ce considerati ca este o conspiratie a NASA si nu una a sumerienilor sau a celor care au interpretat scrierea sumeriana?
Domnule Adrian Mititelu
In 2003 a fost descoperita o planeta,2003 UB 313.
Elementele orbitei,sunt sensibil aceleasi,cu
ale planetei Eris-Nibiru,evidentiata in documentele sumeriene.
De ce am crede chiar tot ce spune NASA?
De ce n-ar fi modificat,NASA,marimea si perioada de revolutie a planetei,pentru a-si asigura prioritatea?
Laura, daca crezi asa de tare ca in 2012 ne vom stinge, de ce nu iti donezi toata averea la o casa de copii? Sa se bucure si ei de timpul ramas. Asteptam donatia ta!
@ Laura
S-ar putea sa ai dreptate Laura... nu era in stare telescopul Hubble sa arate imagini despre existenta unei alte planete in sistemul nostru solar. El doar transmite imagini care arata galaxii aflate la MILIARDE de ani lumina departare !!!!
@Laura
telescopul spatial hubble, cred ca e cel mai smecher, ne transmite imagini ale unor corpuri ceresti aflate la sute de mii de ani lumina departare... tu-ti dai seama? si nu vedea existenta unei alte planete in sistemul nostru solar (n-au sters astia bine lentilele)
Nu exista niciun indiciu astronomic care sa releve existenta planetei Nibiru.
Super film...Apropo faza cu Nibiru e reala studiati civilizatiile antice(de la asiro-babilonieni pana la indienii hopy toti stiu de ea ,bineanteles sub diverse nume).Ce nu prea cred e apropierea ei de Pamant in 2012.Si inca un lucru:nimeni nu zice ca se va lovii de Pamant.Ea va trece ca intodeauna pe langa Pamant ,avand o regularitate ciclica(aprox 3000 de ani), moment care va coincide cu schimbarea polilor magnetici si catastrofele aditionale acesteia (mega-tzunamii,super-uragane,mega-cutremure si nu in ultimul rand inceputul unei noi ere glaciale).Bine ar fi ca inaintasii nostrii sa nu aiba dreptate, da rau ma tem ca in toata povestea exista un sambure de adevar.
nimic nu este infinit in realitate, doar pe hartie:
exemple:
- potzi impartzi pe 1 la 2 de o infinitate de ori (sau orice alt calcul matematic). Dar chiar potzi? Practic vorbind nu, pentru ca ajungi la 90 de ani si mori. Pui pe altul sa o faca sau stabilesti ca toate generatziile urmatoare vor continua sa o faca, cineva sa va plictisi si nu va continua. Pui un computer sa o faca, va ajunge la limitele memoriei sau se va strica. Chiar si soarele, pamantul, galaxia si poate chiar universul vor murii. Totul are o viatza, iar orice fenemen/calcul legat de alte obiecte cu viatza va pieri datorita dependentzei.
- lumina ar trebui sa mearga la infinit. Dar nu merge, ea se pierde in praful stelar, gaze, asteroizi planete, etc. Intrebare pentru fizicieni: Exista pierdere de energie la miscarea fotonului prin spatiu?
-doua linii paralele se intersecteaza la infinit (adica niciodata), a fost cineva pana acolo sa verifice? hehe, just a joke
Totul are o viatza mai scurta sau mai lunga, iar daca nu ii vedem cepetele nu inseamna ca este infinita.
Desi am vrut sa-ti raspund imediat ce ai scris mesajul tau, prin a afirma ca "egocentrismul" face parte din natura umana...mi-am dat seama ca intrebarea ta nu este chiar asa de simpla. Urasc filozofia si totusi o folosesc sa argumentez ceva ce cred ca inteleg...
M-am gandit mai mult la intrebarile tale si mi-am adus aminte de o demonstratie matematica controversata care a aparut prin 1994-95. Acea demostratie care spune ca nu exista notiunea de abstract si e doar o limitare umana. Iti amintesti ca foloseam limite in liceu..si lim 1/n unde n tinde spre 0, converge la infinit. S-a stabilit ca infinit este o notiune abstracta pentru ceva ce e prea mare sa percepem. Daca iti mai aduci aminte, era matricea aceea cu numere, transformate binar de la 1 la n, in care daca schimbai 1 cu 0 si 0 cu 1 pe diagonala principala, rezulta un alt tabel care avea un numar diferit de ceea ce era in primul tabel. Asupra matricei se efectuau doar operatii "permise" de matematica. In fine, ideea era daca tu maine il gasesti pe n, exista intotdeauna un n+1 demonstrat matematic. Atunci daca n este abstract, dar n+1 nu este abstract, care e nonsensul?
Intr-un fel ma bucur ca traiesc in sec. 21 ca sunt niste intrebari atat de frumoase incat si numai pentru astea merita sa cauti sensul vietii. Cu alte cuvinte, cine a pus ordine in dezordine (a stabilit numerotatia) ne-a facut un favor spiritual enorm. Peste mii de ani cand noi vom fi facut ordine in galaxia noastra, va fi cineva care va spune ca am fost niste oameni mari....cu toate ca noi maine vom descoperi ca suntem tot mai mici...
... si povestea ar continua la nivel de natiunea (ce natiune mica) de oras (ce mic e Valcea) pana la persoana (ce mic sunt...). Cu toate astea, desi sunt constient de asta, ma intreb de multe ori de ce am eu senzatia ca eu sunt centrul universului... la urma urmei totul se invarte in jurul meu, si frigiderul, si televizorul si familia... de ce nu reusesc sa si constientizez micimea mea si a universului meu stramt, cand vad ca asa e? e vorba oare de un antrenament spiritual pe care nu am avut bunaovointa sa il fac?
Va recomand documentarul Earth 2100. Este documentat stiintific si foarte probabil sa se confirme scenariul din documentar.
Chiar daca prin absurd as crede aberatiile cu 2012, as prefera o extinctie in masa brusca decat o acalmie documentata ca in Earth 2100.
Oricum, imi dau seama ca, cu cat crestem mai mult, cu atat devenim mai mici... Cand eram foarte mici, credeam ca suntem centrul universului...Dupa ce am mai crescut am crezut ca suntem pe un pamant plat. Dupa aia am crezut ca daca am mai crescut intuim ca traim intr-o galaxie...Am mai crescut si am constatat ca de fapt suntem tare mici...Sunt mai multe galaxii. Am instalat telescoape pe orbita si am trimis sateliti dincolo de sistemul nostru solar...Eram foarte MARI....dar am constatat ca daca pamantul ar dispare acum, NIMENI NU AR OBSERVA cat de mici suntem....:(
Deci sa fim obiectivi.Faza cu sfarsitul lumii e mult prea deplasata si e alimentata de unii care duc lipsa de popularitate, din pacate e crezuta de cei care ar prefera o lume sinucigasa ,care de altfel sunt destui, in loc nedreptate, foame , mizerie, razboaie, virusi de laborator, coruptie sau multe alte lucruri negativiste care ies in evidenta in ziua de azi. Totodata nu putem sa nu remarcam cunostintele de care au dat dovada mayasii, grecii antici si multe popoare mult prea avansate pentru timpul lor...avansate sau... popoare care stiau mai mult decat le permitea tehnologia. Cum si de unde si de ce stiau toate astea?Aici e cheia!cand se va da o explicatie logica la toate astea vor mai dispare din ipotezele cu sfarsitul lumii.Deocamdata ei sunt priviti ca vizionari, prezicatori ai viitorului cand ei poate au avut doar niste simple cunostinte de astronomie, cunostinte care logic vorbind nu pot fi evidentiate daca nu ai niste instrumente si daca nu ai niste date.Deocamdata e doar ilogic cum au dobandit aceste cunostinte si tot ce e ilogic este supranatural in lumea asta si tot ce e supranatural si care corespunde unor date astronomice certe ale stiintei de azi este de obicei legat de sfarsitul lumii sau de divinitate.Asta e ordinea in care i-au amploare astfel de supozitii sau superstitii ce uneori duc la evenimente nefaste in numele divinitatii si de sute de ani se tot repeta.
Au un impact mai mare asupra prostimii.
mi-au atras atentzia articolele anul trecut pana cand am citit data la care trebuia sa se intample beleaua.
prognozarea sfarsitului lumii:
anul 1000
anul 2000
20 12 2012
De ce data este simetrica? ... ce are de-a face sistemul nostru de numerotare a anilor(ales oarecum aleator) cu traiectoriile planetelor sau alte evenimente planetare.
urmatorul poate o sa fie 20 2 2022, 21 2 2121 sau 22 2 2222, etc.
L-au sarit pe 20 08 2008 la 20:08 ca era deja luata de olimpiada din china...
@spiritultimpului: In astronomie, exista doua moduri in care se vorbeste despre alinierea planetara:
1. Primul mod este cel in care, sistemul solar este privit de deasupra polului nord solar, planetele formand o linie dreapta de la soare inspre exterior. Astfel, daca privesti dinspre Soare inspre exterior, in cazul alinierii planetelor Jupiter si Saturn, planeta Saturn ar fi pozitionata in spatele planetei Jupiter. Cele trei puncte la care faci tu referire vor fi: Soarele, Jupiter si Saturn
2. Al doilea mod este cel in care planetele formeaza o linie dreapta trasata pe cer. Prin urmare, privind dinspre Pamant, centrul Galaxiei este pozitionat in spatele Soarelui si, astfel, vorbim despre alinierea Soarelui cu centrul Galaxiei. Cele 3 puncte vor fi: Pamantul, Soarele si centrul Galaxiei.
"• Alinierea planetelor Jupiter şi Saturn;
• Alinierea Soarelui cu centrul Galaxiei;"
Doua puncte sunt intotdeauna aliniate, pt ca ele descriu in orice situatie...o dreapta. :P
Vorbim de aliniament cand avem cel putin 3 puncte, nu 2 ca aici. Chestii de geometrie elementara
Si eu am vazut aseara filmul. Mi-a placut mult. Chiar l-au gandit sub toate aspectele. Au ales China pentru ca aveau cel mai inalt loc de pe Pamant si atuci acolo ajungeau tunamurile ultima data, dar si pentru ca aveau muncitorii chinezi care lucrau bine si ieftin. A fost un film bine realizat.
Ce imi pare rau insa e ca au creat in mod voit siteuri fictive care pareau reale si in care ziceau ca oameni de stiinta confirma ca planeta Nibiru se va ciocni de Pamant si va veni cu adevarat un cataliclism natural in 2012. Desconspirati de jurnalisti, cei de la Sony Pictures au zis spasiti ca ai lor consumatori sunt inteligenti si pot distinge realitatea de fictiune. Numai ca nu s-au gandit ca in realitate masele sunt proaste si tocmai ca nu pot distinge realiattea de fictiune. Dovada cati cred in 2012, la care au contribuit si ei prin aceste siteuri false.
Tocmai ce am vazut filmul. Pe langa patriotismul exacerbat al americanilor...ARCA era facuta de chinezi :D Aia mi-a placut la maxim :)) Si faptul ca numai Africa scapa :)) S-au gandit la toate aspectele sociale ....
sa vedem daca esta sfarsitul lumii in anul 2012
oare vafi adevarat?
vedem
http://voxpublica.realitatea.net/popcult/%E2%80%9C2012%E2%80%9D-%E2%80%93-probabil-cel-mai-tare-%E2%80%9Cdisaster-movie%E2%80%9D-facut-vreodata-14078.html
Da, s-au cheltuit peste 200 mil $ pentru producerea lui, insa isi vor scoate banii cu varf si indesat
ce? apare un film pe tema asta? mare ti-e gradina Doamne si multi ti-au sarit gardul...
Adauga un comentariu